CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Assalamualaikum wbt


Wednesday 21 December 2011

Dia Ni Lelaki Atau Perempuan? | iluvislam.com + discover the beauty of islam

Dia Ni Lelaki Atau Perempuan? | iluvislam.com + discover the beauty of islam

" Sorry,  tumpang tanya, Jalan TAR katner erk....?"...
" Adik sekarang kat SOGO kan, lintas jalan depan ni   
  jer, terus jalan sampai jumpa GLOBE, ha belakang 
  bangunan GLOBE SILK STORE tu la Jalan TAR.."
" Eeer....terima kasih kak, eh..abang..ooppss.."


Biasa tak kena macam tu? aku dah banyak kali... ikhlas nak bertanya, pasal jalan la, pasal waktu la... tetiba jer, alamak...... takpelah... salah aku ke terpanggil mereka abang atau kakak? atau yang sedihnya sampai makcik atau pakcik? tepuk dada tanya iman..bukan tanya selera, kalau tanya selera dah tentu ikut nafsu.. kalau ikut hati mati, ikut nafsu jadi lesu... so, fikir-fikirkan....

kalau tanya aku, aku sendiri tak suka artis-artis kita ni berlakon sebagai pondan atau yang seangkatan dengannya.  Kelakar ke? ye kot? kenapa orang kata kelakar?... fikir sendiri... nak ke jadi camni?


Pulak sekarang, ada yang dah berani kahwin di luar negara sesama jantina seperti yang berlaku baru-baru ini.  Apa tindakan kita sebagai muslim?

Bertaubatlah...sesungguhnya Allah sentiasa mengampuni hambaNya...



Untuk lebih detail, korang boleh klik link yang aku add tu...


0 comments:

Post a Comment