CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Assalamualaikum wbt


Tuesday 13 December 2011

cinta............



Rasa cinta............ susah nak menyatakan rasa cinta pada seseorang yang kita cinta? adakah rasa malu bersarang di dada? adakah dengan cara meluahkan dapat memuaskan hati kita? banyak yang perlu difikirkan untuk menyatakan rasa cinta.  bagiku rasa cinta perlulah ikhlas dari hati sendiri, bukan kerana nafsu, kepentingan diri semata-mata.  rasa terbeban dengan menyimpan anugerah allah di dada ini. luahkan? benar ke tindakan itu? andaikata luahan itu bisa membuatkan seseorang terluka, simpankanlah.... andaikata luahan itu membuatkan diri  kamu dan orang itu gembira, luahkanlah... cinta adalah anugerah agung pada sang pencinta.  aku bukanlah orang yang sesuai membicarakan soal cinta.  setiap orang mempunyai pendapat sendiri tentang cinta.  bagiku biarlah seseorang menilainya sendiri tetapi masih lagi tidak melampaui batas-batas agama. jika kita mencintai sesuatu yang tidak dibenarkan oleh agama, maka tinggalkanlah. tiada makna dalam kita meneruskan agenda itu, pasti tidak kecapaian. 
Banyakkanlah mengingati allah, nescaya hati tidak akan mati. Bersyukur dengan kurniaan allah dengan tidak meninggalkan larangannya kerana cinta bisa menjauhkan diri kita dariNya jika tersilap langkah.
tiada siapa yang boleh lari apabila hati telah dijentik rasa cinta dan sayang.  mampukah bertahan? jika keadaan mengizinkan, ya pasti diterima.  biasanya cinta hadir melalui pandangan mata.  teringat aku pada satu lagu nasyid.. 

"pandangan mata selalu menipu,
 pandangan akal selalu tersalah,
 pandangan nafsu selalu melulu,
 pandangan hati itu yang hakiki,
 kalau hati itu bersih................"

1 comments:

Wan Izmawati Wan Ibrahim said...

luv for wrong person...

Post a Comment