CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Assalamualaikum wbt


Saturday 7 January 2012

Kecewa....teramat sangat





Kecewa.............................



Kecewa..................................

Kecewa..........................................

Hati ini benar-benar kecewa dengan mu. Sudahlah, pergi sahaja
tanpa menoleh ke belakang.
Aku juga tidak akan berpaling lagi. Aku tekad dengan
keputusanku. Biarlah aku 
keseorangan sendirian menghitung penantianku.

Jika dahulu aku bagaikan "habis madu sepah dibuang", kini diriku
bagaikan bergantung
tidak bertali. Sungguh! Itu lebih menyeksakan.

Sakitnya hati ini.

Allah.........

Dulu pernah dikecewakan. Sekarang masih juga
dikecewakan. Sampai bila harus
dikecewakan? Mengapa harus ada yang dikecewakan?

Jika dulu aku mentah, tapi sekarang aku sudah matang.
Jika dulu aku seorang pemimpin,
tapi sekarang aku adalah tulang belakang. Aku telah terlatih
sebegini sejak tahun 1, 
bagaimana harus untuk aku ubah supaya risiko dikecewakan
tidak berulang kembali?

Haruskah aku berhenti? 

Mustahil. Darah daging sudah sebati dengan kesibukan.
Tak sibuk, sengaja menyibuk.

Sebenarnya aku kecewa dengan siapa?

Jika kau adalah manusia, berlalulah kau seketika dari pandanganku
sehingga aku reda.
Jika kau adalah sahabat sejemaah, sudah! Ketepikan soal hati
yang membantutkan 
gerak kerja!!
Jika kau adalah bisikan nafsuku, berambuslah dikau!
Jika kau adalah hasutan syaitan terlaknat,
pergi jahannamlah kau!
Jika kau adalah perjuangan, maafkan aku, beri aku masa
untuk pulih.
Tak sepatutnya
aku salahkan kau.
Jika kau adalah takdir, doakan aku agar tabah menerima
kehadiran kau.
Jika Kau adalah Allah, kuatkan hati ini Ya Allah......







































Kita buat je kerja...
Kita buat je kerja...
Kita buat je kerja...

Walaupun kita keseorangan, kita buat je kerja.
Walaupun aku keseorangan, buat je kerja.

Jangan tengok orang lain, buat je kerja.
Jangan banyak mengomel, buat je kerja.
Jangan banyak merungut, buat je kerja.

Kalau kita tak kerja, siapa lagi nak kerja?
Walaupun orang kata syok sendiri, ada kisah?
Walaupun orang kata aku syok sendiri, ada aku kisah?



Sebenarnya, iman ni sama je lebih kurang dengan 
semangat ,Kadang-kadang naik kadang-kadang turun.
Andaikata, sekarang ni iman tengah tinggi, semanga 
mebuak-buak, buat je banyak kerja.  Buat je apa yang 
mampu dan paling penting, jangan lupa berdoa agar 
satu hari nanti apabila semangat kita lemah akan ada 
orang lain yang menggantikan tempat kita bekerja. 


Kerja dakwah ni mana ada yang senang yang manis. Yang
manis itu hanya syurga. Kalau nak syurga kenalah rasa
kepahitan dikecewakan.


Nabi SAW bersabda:"Sesungguhnya Allah memberikan 
dunia kepada siapa yang dicintai-Nya dan siapa yang 
tidak dicintai-Nya, tetapi Allah tidak memberikan iman 
kecuali kepada siapa yang dicintai-Nya.



Bertabahlah! Kecewa dan dikecewakan, itulah namanya kehidupan.


0 comments:

Post a Comment