CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Assalamualaikum wbt


Sunday 26 February 2012

Perut kempis?


Aku sedang tonton rancangan Dr Oz ni... korang kenal tak dia? dia ni doktor yang femes sebab telah masuk dalam rancangan Oprah... bior betul? betul la.

Tajuk malam ni ialah perut kempis... dia sedang menerangkan sebab kejadian perut kempis ni.. ada makanan2 tertentu yang mudah untuk membuat kita nak makan selali, maksudnya membuka selera kita untuk makan lebeh lagi.  tak salah maakn semua benda cumakita perlulah menghadkan kadar pengambilan kita supaya jangan berlebih2 untuk mengambil makanan tersebut..

Sebenarnya peanut butter tu tak menggemukkan pun, rendah kolestrolnya..cuma janganlah amik berlebihan.. seperti coklat, coklat amatlah baik untuk emosi kita,cuma jangan keterlaluan...  Cuba kita lihat orang tua yang bekerja bersawah, mereka makan nasi pagi-pagi untuk bekalan tenga mereka seharian.. tapi mereka tidak ada penyakit yang memudaratkan dan sihat aja..

Bagi aku, makan banyak takpe, janji keje pun banyak..sebab makanan yang kita makan akan ditukar kepada tenaga yang diperlukan oleh badan.. Kejadian lemak disekitar tubuh kita itu adalah disebabkan oleh makanan tidak ditukarkan kepada tenaga lalu ditukarkan kepada lemak yang berada di bawah kulit kita.

Oleh itu, buat banyak pergerakan untuk mengelakkan lemak bermastautin di sekitar tubuh kita..

Sapa nak join? aku dulu.............

takut tak nampak kakiku........

0 comments:

Post a Comment