CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Assalamualaikum wbt


Thursday 2 February 2012

....mascara..........


" awak pandang apa...? " kataku kepada bf aku..... "takde apa-apa....tengok jer.." katanya... " tengok apanya..........?" balas aku lagi..." tengok mata awak la.." katanyanya.." ha, tengok bulu mata saya lagilah tu...!!!" kataku melulu...  " hehehehe ..takpelah, saya memang berkenan kat bulu mata awak yang lentik tu, salah ker......?" katanya tanpa berselindung...." ooo..... okey....!!" kataku sambil tersenyum wangi jer..hehehehehe..........

Bagi aku perempuan yang ada bulu mata yang lebat dan panjang amat cantik sekali.. memang pun! korang mesti rasa begitu kan.. kalau tak, takkanlah terciptanya mascara kan..tujuannya hanya satu iaitu supaya nampak cantik.  Bagaimana? Mascara dapat memanjang dan melebatkan bulu mata, sekaligus kegorgeousan mata kamu itu kan...

Aku memang suka pakai mascara... kebetulan bulu mata aku memang panjang, so agak senanglah nak sapu mascara kat bulu mataku ini... memang konpomlah kengkawan aku jeles ngan bulu mata aku ni... alhamdulillah kurniaan allah kan...
hehehehehe...

aku paling suka pakai mascara Loreal..kenapa? kerana diriku begitu berharga.. aaawwww......hahahaha.... buat iklanlah pulak... aku dah try bermacam-macam jenis mascara, dan yang paling aku suka ialah Loreal.. sebab this mascara make my eyeslashes look gorgeous sangat... korang boleh tengok gambar-gambar aku pakai mascara ini... jangan tengok gambar aku pakai bulu mata palsu tu yer... petua aku pakai mascara ialah aku pakai yang water proof.  Bagi korang yang matanya suka berair macam aku, eloklah pakai yang water proof camni.. korang boleh guna jenama peberet koranglah.... yang sesuai... bukan semua produk sesuai untuk kita kan... terpulanglah.... tp, aku suker sesangat jenama ni..mahal pun takpe,berbaloi-baloi............

Sebenarnya maskara ini telah ber abad lamanya … Namun begitu bahan-bahan yang digunakan yg membezakannya dari masa ke semasa…Tahukah anda bahawa maskaradiperbuat daripada Jelaga, tembaga,

timah hitam dan badam bakar pada era 3400-30 di greece. Bahan tersebut di sapu pada bulu mata menggunakan batang berupa tulang, kayu gading atau kaca. Ada juga yang menggunkan tahi buaya, madu atau air bawang sebagai bahan penghitam mata.

Zaman telah berubah munculnya pereka maskara yang pertama iaitu Eugene Rimmel diabad ke-19. Rimmel bermaksud maskara. Namun begitu perkataan maskara diambil dari bahasa Itali maschera yang bermaksud mask atau topeng.

Bagi yang tak biasa pakai mascara tapi teringin nak pakai, bolehler cuba yer... kalau bulu mata anda pendek, takpe... jangan putus asa..sebenarnya bukan masalah besar pun, mybe masalah kecil kot.. hehehhe...boleh, korang cuba je... slow-slow...lama-lama mesti dapat menyapu setiap helaian bulu mata korang tu....

Ada jenis yang berminyak tetapi susah betul nak cuci.... kena pakai remover lak.. aku menyampah buat kerja macam ni, leceh, melambatkan masa dan memedihkan mata aku lak.. Baik aku guna Loreal, dahlah bila pakai tu nampak cantik gitu, pastu senang lak nak cuci, hanya guna air..... walaupun water proof kan...........

oklah, hari ni aku membebel pasal mascara sebab tadi ada rakan aku dok belek bulu mata aku hari ni sebab kejelesan yang tiba-tiba meluap-luap tatkala melihat kegorgeousan mata aku...huhuhuhuhuhu......

ok, cubalah korang erk.....jangan takut-takut pada yang penakut......" ini tidak adil.........tidak adil............" eheks..... yuna ke..? erk.........



0 comments:

Post a Comment