CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Assalamualaikum wbt


Sunday 18 March 2012

.........ko pehal, tak puas hati dengan aku......?


Assalamualaikum.... ha, pehal.......? kikiki....

Hrmmm...Bukan senang nak puaskan hati orang sebenarnya..kadang² aku pelik dengan dorang nie tak fikir ke..kita nie manusia mane mungkin kita dapat puaskan hati semua orang..Cuba kita lihat pada mereka yang pernah melakukan kesilapan atau perkara kejahatan sebelum ini..bukan main lagi orang sekeliling mengata , x suka dan benci tapi bila mereka nak berubah ke arah yang lebih baik , pun ada juga yang mengata..meluat aku tengok! ish² x faham sungguh...semua serba tak kena..

Ada juga yang mempertikaikan bab agama.. Bila mereka nie belajar untuk lebih ke arah keagamaan...orang sekeliling dok mengata tak payah nak berlagak alim la , sedangkan mereka nie nak beribadah nak mendekatkan diri kepada Allah dan menyucikan diri dari kejahatan dan kesilapan lampau..sepatutnya kita beri sokongan ini sebaliknya pulak..



Anyway,apa perasaan korang bila someone kutuk korang? Kata lah,korang dapat tahu yang  orang tu dok kata kat korang yang korang ni tak pandai nak dress up,tak bergaya langsung! Dah la muka tak lawo.. Boipren pun  taraakkkk.. dan sewaktu dengannya la yang memburukkan tentang korang.. Hape perasaan korang?Sakit hati kan? 



Selagi kita dok kat muka bumi ni,ada je la orang yang tak puas hati dengan kita.Kat mana-mana pun mesti jumpa spesis orang macam ni.Then it's normal rite? Cuma kadang-kadang tu rasa macam tension sangat. Kita tak buat hape2 pun kat orang,tetiba orang buat 'tahik' kat kita kan? Sebab tu,kadang kala kita rasa dunia ni tidak adil. (Eh! tetiba teringat lagu yuna.. Ini tidak adil.. ini tidak adil. ok sila sambung pliz.. dah tak hengat lirik.  ok dah melalut. rofl! -..-')

Tetiba teringat quote ni, ' Life is too short to be unhappy'.So hape orang nak kata.. kata la kan.. Masuk telinga kanan,keluar telinga kiri. Hati ni kena kering! Walaupun kekadang rasa susah.. Tapi mungkin cara tu,kita tak terasa macam down sangat. Anggap benda tu macam remeh je. Walaupun hakikatnya memang terkesan di hati sikit. mungkin? -..- Takkan hidup kita ni nak penuh dengan tekanan kot kan?Senyum pun boleh buat kita rasa release tension. Sebab tu la ada orang yang kadang kala bila ada masalah tapi dia still masih senyum. Sekurang-kurangnya,dia cuba  untuk  release tension.Ok ini motivate untuk aku senanye.. hehe. ...


jangan lupa tengok video kat bawah ni guys.......


0 comments:

Post a Comment